אני רוצה להתגרש נכון – מה לעשות?

אנשים מעטים בלבד רוצים להיגרר להליך גירושין בבית הדין הרבני ובבית המשפט לענייני משפחה, להוציא כספים רבים על עורכי דין ולסבול מעוגמת הנפש הרבה הנלווית לניהול הליכי גירושין. לכן, נשאלת השאלה כיצד אפשר להתגרש "נכון", כלומר, האם ישנן עצות שיכולות לסייע לכל איש ואישה המבקשים להתגרש בצורה יעילה ומהירה? תשובתנו חיובית. במאמר שלהלן נציג מספר עצות מועילות והכל לנוחיות הגולשים והגולשות, כדלקמן:

לכבד את הצד שכנגד:

אם אתם רוצים להתגרש בצורה נכונה, הטיפ הראשון שנעניק לכם אינו טיפ משפטי, אלא טיפ אישי. כדאי שתתחילו להתנהג בכבוד כלפי הצד השני. הניסיון המשפטי שלנו כעורכי דין משפחה מעיד, כי כאשר בני זוג מתנהלים במדון, בחוסר כבוד ובחוסר הגינות איש כלפי רעהו (או רעותו), אזי שני הצדדים מתחילים להתבצר בעמדות שלהם ולא מסכימים לוותר על דבר ולכן גם הדרך להליכים משפטיים קשים, מהירה מאוד.

כדי לעצור את כדור השלג, כדאי מאוד לנהוג בכבוד עם בן או בת הזוג שלכם. אל תשכחו שאינכם מתגרשים משותף לדירת מגורים סטודנטיאלית, אלא מאדם שעמו התחתנתם וככל הנראה גם הקמתם עמו בית. אז אנא, נהגו בהתאם.

לא כדאי לספר לכולם שאתם רוצים להתגרש:

מניסיוננו, אם החלטתם שאתם רוצים להתגרש, עדיף לא לשתף את הפרט הזה עם כולם. אומנם, כדאי מאוד שתתייעצו, אך רצוי לעשות זאת עם איש מקצוע או עם קרובי משפחה, שאתם סומכים עליהם שישמרו בסוד את סיפורכם.

ולמה כדאי לשמור על חשאיות?

אם החלטתם להתגרש, אזי כדאי מאוד שתתחילו להכין לעצמכם דיור חלופי וכן תתחילו לחסוך לעצמכם כספים לעת צרה, שכן אתם יכולים למצוא את עצמכם בהליך גירושין יקר וארוך. לכן, את תקופת הדמדומים, כלומר, התקופה שבין ההחלטה על הגירושין עד שלב ההודעה הרשמית ותחילת העבודה המשפטית (שעתידה להביא אתכם לידי גירושין), כדאי לשמור בשקט.

לפנות לייעוץ משפטי:

אם אתם רוצים להתגרש במהירות, הדרך לכך עוברת דרך משרדו של עורך דין גירושין מיומן ובעל ניסיון. הליך גירושין, על כל שלביו והליכיו, הוא הליך משפטי מורכב מאוד המצריך ידע וניסיון רב. לכן, כפי שלא הייתם מנתחים את עצמכם לבד, לא כדאי לנהל הליך גירושין בלי ליווי וייעוץ משפטי מוסמך. אל תחסכו ואל תחשבו שאתם יכולים לעשות זאת לבד. ליווי של עו"ד גירושין מיומן תמיד יוכל להביא אתכם למקסימום הצלחה, הרבה מעבר למה שתצליחו לבדכם.

התגרשו בהסכמה:

אם אתם רוצים להתגרש בצורה נכונה, אין ספק שאחת הדרכים המובהקות לעשות זאת, היא באמצעות חתימה על הסכם גירושין. במקום לנהל הליכים משפטיים ארוכים ומורכבים, כדאי לערוך הסכם גירושין. הסכם זה יכול לכלול את עיקר ההסכמות בכל הנושאים הנוגעים להליך הגירושין. הסכם גירושין הוא הסכם שאומנם צריך לאשר בפני ערכאות, אך הוא הסכם-פשרה. פשרה היא תמיד עסק זול בהרבה ובוודאי שגם נעים בהרבה לבני זוג, מאשר הכרעה משפטית שמגיעה לאחר ניהול הליכים משפטיים מורכבים. לכן, כדאי תמיד לחתור לחתימה על הסכם גירושין. לחלופין, אפשר גם לפנות להליך גישור ולהיעזר במגשר גירושין לצורך הגעה להסכם גירושין סופי.

לפתח קשרים חברתיים:

הליכי גירושין גורמים לשני בני הזוג כאב רב ומעמיסים עליהם מבחינה רגשית. כל אותם עיסוקים מביאים את בני הזוג להזניח נקודות חשובות נוספות בחייהם וביניהם הקשרים החברתיים. דעתנו ועצתנו הן שלא להזניח את הקשרים החברתיים. דווקא עתה, כאשר אתם נמצאים בהליך גירושין, זהו הזמן לפתח את הקשרים החברתיים, להכיר אנשים חדשים. אין לדעת, אולי אפילו תמצאו אהבה חדשה.

לא לשכוח את המטרה האמתית לשמה התגרשתם:

כאמור, הליכי גירושין תובעים מבני הזוג זמן רב ומובילים לכעסים רבים. כל אלו לעיתים מונעים מבני הזוג לעצור רגע ולהיזכר מדוע הם רצו להתגרש. זו אחת הטעויות הקשות ביותר של בני זוג במסגרת הליך גירושין. אם תשכחו את המטרה האמתית שלשמה התגרשתם, אזי תאבדו שליטה על הליך הגירושין. אם תאבדו שליטה, הוא יתדרדר ויהפוך להיות הליך קשה ומורכב. לכן, אל תשכחו שרציתם להתגרש כדי לפתוח דף חדש וליהנות מחיים טובים יותר.

לחצו כאן ליצירת קשר

ליצירת קשר

מלאו את הטופס:

זף גינצבורג ושות' – משרד עורכי דין

דילוג לתוכן